• English
  • Ελληνικά

Like Us on FacebookFollow Us on TwitterFind us on Google+Link with us on LinkedInWatch us on YouTubeWatch us on VimeoFind us on Instagram

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ

2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ: 10(1)

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Πρόλογος Διευθυντού Έκδοσης
Σελίδες: 1-1

Περίληψη:
Η συντακτική επιτροπή του περιοδικού είναι στην ευχάριστη θέση να εκδώσει το πρώτο τεύχος του έτους 2013, δημοσιεύοντας ένα αριθμό τεσσάρων εργασιών στο σύνολο πενήντα επτά σελίδων. Όλες οι εργασίες είναι ερευνητικές και είναι ενθαρρυντικό ότι συμμετέχουν σε αυτές συγγραφείς από όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας όπου υπάρχουν Τμήματος Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού και θεραπεύουν το αντικείμενο της ‘Αθλητικής Διοίκησης’. Επίσης το σχέδιο ΑΘΗΝΑ βρίσκει τα ΤΕΦΑΑ της χώρας στο σύνολό τους, ως ανεξάρτητες Σχολές, γεγονός που προσδίδει μια νέα δυναμική για το χώρο μας. Η συντακτική επιτροπή του περιοδικού προχώρησε ως γνωστό σε ενέργειες αναβάθμισης του ηλεκτρονικού περιοδικού ‘Διοίκηση Αθλητισμού και Αναψυχής’ αφού υπέβαλε αίτηση στην EBSCO ώστε το περιοδικό να είναι εμφανιζόμενο στις αντίστοιχες διεθνείς ιστοσελίδες. Αναμένουμε την τελική κρίση με αισιοδοξία. Προς την κατεύθυνση αυτή η μορφή του περιοδικού μετά από αλλαγές, εκδίδεται και στην Ελληνική γλώσσα αλλά και στην Αγγλική γλώσσα σε ξεχωριστή ιστοσελίδα. Στην Ελληνική ιστοσελίδα περιλαμβάνονται ο πρόλογος του εκδότη και τα άρθρα κάθε τεύχους. Στη ξενόγλωση ιστοσελίδα περιλαμβάνεται μόνον η περίληψη των δημοσιευμένων άρθρων κάθε τεύχους στην Αγγλική.



«Προσομοιώσεις Λήψης Ορθών Οργανωτικών Αποφάσεων στη Διοίκηση Παραγωγής Έργων Αθλητικών Διοργανώσεων»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής    Έτος: 2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Ζαχαρίας Κιάφφας & Ιωάννης Αυθίνος
Σελίδες: 2-15

Περίληψη:
Οι διοργανωτές αθλητικών εκδηλώσεων συχνά αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο πιθανής αποτυχίας της διοργάνωσης λόγω αστοχίας του σχεδιασμού, αλλά και λόγω της φύσης αυτού του ίδιου του αθλητισμού. Δηλαδή, μόλις αρχίσει η διοργάνωση, δεν υπάρχει χρόνος για σημαντικές αλλαγές στην οργανωτική διαδικασία, κάτι που μπορεί ενδεχομένως να επηρεάσει τελικά την ικανοποίηση των πελατών. Όμως, η επιστήμη και η τεχνολογία επιτρέπει πλέον τη μοντελοποίηση της οργανωτικής διαδικασίας των αθλητικών γεγονότων, έτσι ώστε να εξετάζεται η αποτελεσματικότητα εναλλακτικών σχεδιασμών. Στην παρούσα εργασία προσομοιώθηκαν 12 οργανωτικά σενάρια με τη χρήση ειδικού λογισμικού, για το σχεδιασμό μιας μαζικής αθλητικής εκδήλωσης. Με τον τρόπο αυτό, δόθηκε στους αθλητικούς μάνατζερ μια σειρά από εναλλακτικές οργανωτικές λύσεις. Ως παράδειγμα χρησιμοποιήθηκε η περίπτωση της διαδικασίας εγγραφής αθλητών σε έναν αγώνα προσανατολισμού. Ωστόσο, η διαδικασία της προσομοίωσης μπορεί να εφαρμοστεί σε μια σειρά από παρόμοιες περιπτώσεις διαχείρισης αθλητικών διοργανώσεων, ειδικά σε μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Λέξεις κλειδιά: διαχείριση έργων, αθλητικές διοργανώσεις, υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής.


«Διερεύνηση της Ποιότητας Υπηρεσιών του Ενυδρείου της Ρόδου από Επισκέπτες Διαφορετικών Δημογραφικών και Οικονομικών Χαρακτηριστικών»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Αδαμαντία Φατσέα, Χαρίλαος Κουθούρης & Γιώργος Κώστα
Σελίδες: 16-30

Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών του Ενυδρείου της Ρόδου, η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης και της ανεπίσημης προφορικής επικοινωνίας των επισκεπτών, σχετικά με τα δημογραφικά και τα οικονομικά χαρακτηριστικά τους. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 203 επισκέπτες του Ενυδρείου (45,8% άνδρες και 54,2% γυναίκες). Η ποιότητα των υπηρεσιών αξιολογήθηκε με την κλίμακα των Brady και Cronin (2001), η ικανοποίηση με την κλίμακα των Tian-Cole και συν (2002) και η ανεπίσημη προφορική επικοινωνία με την κλίμακα του Knauer (1992). Η αξιοπιστία των οργάνων ελέγχθηκε επιτυχώς. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστήριξαν τη μη ύπαρξη στατιστικά σημαντικών διαφορών λόγω των δημογραφικών χαρακτηριστικών του δείγματος σχετικά με την ποιότητα, την ικανοποίηση και την ανεπίσημη προφορική επικοινωνία. Αντίθετα σημαντικά στατιστικές διαφορές σημειώθηκαν μεταξύ της μεταβλητής ‘αξία εισιτηρίου εισόδου’ στο ενυδρείο και του συνόλου των τριών εξαρτημένων μεταβλητών. Συγκεκριμένα η ομάδα επισκεπτών που αντελήφθη την τιμή εισόδου ως ‘υψηλή’, αξιολόγησε με χαμηλότερες όλες τις εξαρτημένες μεταβλητές (p<.01), σε σχέση με την ομάδα επισκεπτών που αντελήφθη την τιμή εισόδου ως ‘χαμηλή’. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σοβαρότητα του στοιχείου της τιμολόγησης εισόδου σε ένα τουριστικό αξιοθέατο καθώς επηρεάζει συνολικά την αντίληψη του επιπέδου ποιότητας, το βαθμό ικανοποίησης και την ανεπίσημη προφορική επικοινωνία. Συμπερασματικά η τιμή εισόδου αποτελεί παράγοντα εδραίωσης της πίστης των επισκεπτών προς ένα τουριστικό προορισμό. Λέξεις κλειδιά: ποιότητα υπηρεσιών, ικανοποίηση, ανεπίσημη προφορική επικοινωνία, δημογραφικά, οικονομικά χαρακτηριστικά.


«Επαγγελματική Ικανοποίηση Εργαζομένων σε Δημόσιους Αθλητικούς Φορείς»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Στυλιανή Κορμικιάρη, Δημήτριος Καραστάθης, Ελένη Ζουρνατζή & Αθανάσιος Κουστέλιος
Σελίδες: 31-43

Περίληψη:
Σκοπός της παρούσης έρευνας ήταν η αξιολόγηση του επιπέδου της επαγγελματικής ικανοποίησης ατόμων εργαζομένων σε δημόσιους αθλητικούς φορείς στη χώρα μας καθώς και η μελέτη της επίδρασης δημογραφικών χαρακτηριστικών όπως της διαφορετικής ηλικιακής ομάδας και του διαφορετικού φύλου των συμμετεχόντων. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 102 υπάλληλοι εργαζόμενοι σε δημόσιους αθλητικούς φορείς (77,5% γυναίκες και 22,5% άνδρες). Για την αξιολόγηση της επαγγελματικής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το όργανο των Κουστέλιος και συν. (1997). Η αξιοπιστία και η εγκυρότητά του οργάνου ελέγχθηκε επιτυχώς. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν μέτριο βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων στους παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης: εργασιακές συνθήκες, μισθός, οργανισμός ως ολότητα, φύση της εργασίας και εποπτεία, ενώ κατέδειξαν χαμηλό βαθμό ικανοποίησης στον παράγοντα: προαγωγή. Οι ομάδες διαφορετικής ηλικίας του δείγματος (31-40 ετών, 54.9% & 41-50 ετών, 38.2%) δεν σημείωσαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς τις απόψεις τους για την επαγγελματική ικανοποίηση που λαμβάνουν από την εργασία τους. Επίσης, δε σημειώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε κανένα παράγοντα της επαγγελματικής ικανοποίησης που βιώνουν οι εργαζόμενοι με διαφορετικό φύλο. Τα ευρήματα της έρευνας συμφωνούν με τα αποτελέσματα από παρόμοιες έρευνες που έχουν διεξαχθεί στον ελλαδικό χώρο αλλά και στο εξωτερικό. Λέξεις κλειδιά: επαγγελματική ικανοποίηση, δημόσιοι αθλητικοί φορείς, Ελλάδα.


«Διερεύνηση των Κινήτρων, της Ποιότητας Υπηρεσιών, της Δέσμευσης & της Πρόθεσης για Επανάληψη Συμμετοχής σε Πελάτες Ιδιωτικών Γυμναστηρίων»

Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής  Έτος: 2013 Τόμος: 10 Τεύχος: 1

Συγγραφείς: Μαρία Μαυροπούλου, Χαρίλαος Κουθούρης & Κωνσταντίνος Αλεξανδρής
Σελίδες: 44-57

Περίληψη:
Σκοπός της παρούσης μελέτης ήταν ο έλεγχος για πιθανή διαφοροποίηση των μεταβλητών των κινήτρων, της ποιότητας υπηρεσιών, της δέσμευσης και της πρόθεσης για επανάληψη συμμετοχής λόγω των διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών πελατών ιδιωτικών γυμναστηρίων. Ακόμη η διερεύνηση της προβλεπτικής ικανότητας των κινήτρων, της ποιότητας υπηρεσιών και της δέσμευσης έναντι της έννοιας της επανάληψης συμμετοχής σε προγράμματα γυμναστηρίων. Χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες: της παρακίνησης των Pelletier και συν. (1995), της ποιότητας υπηρεσιών και της ψυχολογικής δέσμευσης των Αλεξανδρής και συν. (2004 & 2002 αντίστοιχα) και η κλίμακα της πρόθεσης για επανάληψη συμμετοχής των Κουθούρης και Αλεξανδρής (2005). Τα αποτελέσματα δεν υποστήριξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές λόγω των διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών των πελατών σε καμία από τις εξεταζόμενες μεταβλητές. Η εφαρμογή πολλαπλής ανάλυσης παλινδρόμησης υποστήριξε την ικανότητα της ποιότητας των υπηρεσιών, της ψυχολογικής δέσμευσης και των κινήτρων στην επιτυχή πρόβλεψη της πρόθεσης για επανάληψη συμμετοχής. Συμπερασματικά, η κατανόηση των σχέσεων μεταξύ της ποιότητας των υπηρεσιών, των κινήτρων που ωθούν τους ασκούμενους σε δράσεις άσκησης, της δέσμευσης των πελατών για άσκηση και της πρόθεσης για επανάληψη συμμετοχής, βοηθούν τις διοικήσεις των αθλητικών οργανισμών να βελτιώνουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν και να ικανοποιούν το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους. Λέξεις κλειδιά: αθλητικά κέντρα, συμμετέχοντες, άσκηση.


Επόμενο Συνέδριο

24-26 Νοεμβρίου 2017
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα

Σχετικά με εμάς

Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής (Ελλ.Ε.Ε.Δ.Α.Α.) είναι ένα επιστημονικό σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα:

Like Us on Facebook  Follow Us on Twitter  Find us on Google+  Link with us on LinkedIn  Watch us on YouTube  Watch us on Vimeo  Find us on Instagram

Επικοινωνία

Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής - ΕλλΕΕΔΑΑ