Η διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην προοπτική ανάπτυξης της διοργανώτριας πόλης και κατ’ επέκταση της χώρας ως τουριστικού προορισμού. Η Φιλοξενία των Ολυμπιακών αγώνων μπορεί να προκαλέσει θετικές επιδράσεις στην τουριστική ζήτηση σε μακροπρόθεσμη βάση, αλλά τα πρόσθετα έσοδα μπορεί να μην αντισταθμίζουν τις δαπάνες επένδυσης της διοργανώτριας πόλης. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να αναδείξει τις τουριστικές επιδράσεις στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σύδνεϋ, της Αθήνας, του Λονδίνου και του Πεκίνου. Επιπρόσθετα, η έρευνα αποσκοπεί να παρουσιάσει στρατηγικές μόχλευσης για την αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνητικών οφελών του τουρισμού πού προκύπτουν από την διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, για την διοργανώτρια πόλη, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου να αυξηθεί η οικονομική και κοινωνική αξία για το κοινωνικό σύνολο και να καταστούν βιώσιμα αυτά τα αθλητικά γεγονότα. Η έρευνα παρουσιάζει και επεξηγεί τις ακόλουθες στρατηγικές μόχλευσης των Ολυμπιακών Αγώνων: (α) «Τοποθέτηση» της διοργανώτριας πόλης ως τουριστικού προορισμού στην αγορά, (β) Ενίσχυση των δαπανών των επισκεπτών, (γ) Επιμήκυνση της διαμονής των επισκεπτών, (δ) Ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων, (ε) Διαφημιστική και ειδησεογραφική προβολή μέσω των Ολυμπιακών Αγώνων (στ) Χρησιμοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων στη διαφήμιση και στις προωθητικές ενέργειες.
μεγάλα αθλητικά γεγονότα, μάνατζμεντ, στρατηγικές μόχλευσης