Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης του διαφορετικού βαθμού «πράσινης διαμόρφωσης σχολικών αυλών», στις αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη μάθηση, τη σωματική, κοινωνική και ψυχική τους υγεία. Στην έρευνα συμμετείχαν 180 μαθητές-τριες της 6ης τάξης του δημοτικού (85 αγόρια & 95 κορίτσια) τριών σχολείων των Νομών Θεσσαλονίκης και Ημαθίας. Η διαδικασία της επιλογής των σχολείων έγινε με κριτήριο το βαθμό «πράσινης» διαμόρφωσης των σχολικών τους αυλών. Ως όργανο μέτρησης χρησιμοποιήθηκε η τροποποιημένη στα ελληνικά κλίμακα των Dyment και Bell (2005). Τα αποτελέσματα της ανάλυσης διακύμανσης υποστήριξαν ότι ο βαθμός της «πράσινης» διαμόρφωσης των σχολικών αυλών επηρεάζει στατιστικά σημαντικά την αντίληψη των μαθητών-τριών σχετικά με α) την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση (F(2,177)=30.501, p< .05) , β) τη μάθηση (F(2,177)=26.798, p< .05), γ) τη σωματική τους υγεία (F(2,177)=23.851, p< .05), δ) την κοινωνικότητά τους (F(2,177)=66.925, p< .05) και ε) την ψυχική τους υγεία (F(2,177)=31.336, p< .05). Αναλυτικότερα στατιστικά σημαντικές διαφορές αναδείχθηκαν (p<01) μεταξύ ομάδων μαθητών με υψηλότερο επίπεδο «πράσινα διαμορφωμένης σχολικής αυλής» από αυτό των αντίστοιχα χαμηλότερου επιπέδου σε όλες τις εξεταζόμενες μεταβλητές. Η παρούσα έρευνα υποστηρίζει ότι κάθε προσπάθεια για βελτίωση ‘της πράσινης διαμόρφωσης των σχολικών αυλών’ συνεισφέρει άμεσα στην αντίστοιχη βελτίωση της υγείας, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, της παρεχόμενης εκπαίδευσης και γενικά της ποιότητα ζωής του μαθητικού πληθυσμού κάθε σχολικής μονάδος.
Σχολικές αυλές, Πράσινη διαµόρφωση, ∆είκτες υγείας µαθητών, Περιβαλλοντική συνείδηση.