Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αθλητικά γεγονότα μαζικής συμμετοχής έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός μεταξύ των διοργανώσεων έχει ενταθεί. Για το λόγο αυτό, η κατανόηση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση και τις προθέσεις συμπεριφοράς των συμμετεχόντων καθίσταται ζωτικής σημασίας για τους διοργανωτές. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις σχέσεις μεταξύ της προσωπικότητας ενός αθλητικού γεγονότος, της ικανοποίησης από τη συμμετοχή και των προθέσεων συμπεριφοράς. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 160 (n=160) συμμετέχοντες στον 21ο Αγώνα Δρόμου Καλαμάτας. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης του δομικού μοντέλου έδειξαν ότι οι διαστάσεις ‘Εντυπωσιακός’ και ‘Αυθεντικός’ της προσωπικότητας του γεγονότος προέβλεψαν την ικανοποίηση από τη συμμετοχή, ενώ οι διαστάσεις ‘Εντυπωσιακός’ και ‘Ανταγωνιστικός’, αλλά και η ικανοποίηση από την συμμετοχή συνεισέφεραν στατιστικά σημαντικά και θετικά στην πρόβλεψη της πρόθεσης των δρομέων να συνεχίζουν να συμμετέχουν στο αθλητικό γεγονός και να κάνουν θετικά σχόλια για αυτό σε τρίτους. Παράλληλα, η διάσταση ‘Εντυπωσιακός’ φάνηκε να προβλέπει τις προθέσεις συμπεριφοράς και μέσω της ικανοποίησης. Οι θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές των αποτελεσμάτων της έρευνας συζητηθήκαν.
Δρομικά γεγονότα, προσωπικότητα γεγονότος, ικανοποίηση από τη συμμετοχή, προθέσεις συμπεριφοράς