Προηγούμενες έρευνες έχουν υποστηρίξει ότι οι βασικοί προσανατολισμοί επίτευξης επηρεάζουν με διαφορετικό τρόπο την συμπεριφορά στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν η διαφοροποιημένη επίδρασή τους μπορεί να έχει ως υπόβαθρο τις αξίες ή είναι αποτέλεσμα των συνθηκών του εκάστοτε περιβάλλοντος. Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε για να μελετηθεί η επίδραση του αξιακού συστήματος μαθητών/τριών γυμνασίου στη διαμόρφωση των προσανατολισμών επίτευξης στο πλαίσιο του μαθήματος φυσικής αγωγής. Στην έρευνα συμμετείχαν 317 μαθητές/τριες γυμνασίου ηλικίας 12-15 ετών (Μ = 13.8, Τ.Α. = .84), οι οποίοι συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο Αξιών στον Αθλητισμό και την Κλίμακα Προσανατολισμών Επίτευξης στον Αθλητισμό. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης συστοιχιών ανέδειξαν τρεις διακριτές ομάδες αξιών. Στην πρώτη ομάδα οι μαθητές/τριες σημείωσαν υψηλές τιμές στις ηθικές αξίες και τις αξίες ικανότητας, ενώ είχαν χαμηλές στις αξίες της κοινωνικής αναγνώρισης. Στη δεύτερη ομάδα σημειώθηκαν υψηλές τιμές σε όλους τους παράγοντες των αξιών, ενώ η τρίτη ομάδα είχε χαμηλές τιμές σε όλες τις αξίες. Η ανάλυση διακύμανσης έδειξε ότι η ομάδα χαμηλών αξιών εμφάνισε τις υψηλότερες τιμές στον προσανατολισμό στον εαυτό. Η αποτίμηση των ευρημάτων επιτρέπει την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την ανάπτυξη στρατηγικών που θα ενισχύσουν τον προσανατολισμού στο έργο μέσω της ανάπτυξης ενός συστήματος υψηλών αξιών. Λέξεις κλειδιά: προσανατολισμός στο έργο, προσανατολισμός στον εαυτό, ηθικές αξίες, αξίες ικανότητας, αξίες κοινωνικής αναγνώρισης, φυσική αγωγή.
̟Προσανατολισµός στο έργο, ̟ροσανατολισµός στον εαυτό, ηθικές αξίες, αξίες ικανότητας, αξίες κοινωνικής αναγνώρισης, φυσική αγωγή.